אושר שנשאר

הסרט מספר את סיפורה של סמלת אושר (שמחה) ברזילי הי”ד, סמבצ”ית שנפלה במוצב נחל עוז ב-07.10.23, מנקודות מבט שונות של קרוביה. נפגוש את הוריה, אחיה והחברות שלה. הם יספרו על האדם שהיא הייתה, על אירועי שמחת תורה, על החוסר, ההנצחה וההתמודדות היומיומית עם האובדן.

הסרט מציג קונפליקט בין האובדן להמשכיות, בין הייאוש לתקווה. אפשר לראות שהקרובים של אושר נותנים מקום לכאב ולשכול, אך עם זאת בסרט מתוארות ההנצחות, העשייה וההמשכיות שהם עוסקים בהן.

גם ברגעים הכי קשים כשכבר נודע שאושר לא איתנו, לאב המשפחה היה חשוב לשמור על המשפחה שלמה ומאוחדת. רואים בסרט באופן מובהק את התקווה לימים טובים יותר, ולאחדות בעמ”י.

בחרנו לעשות את הסרט דווקא על אושר ברזילי, מכיוון ששתיים מאיתנו גרות באותו יישוב שבו היא גרה והרגשנו קרבה לאדם שלא זכינו להכיר. לכן חקרנו קצת על דמותה והבנו שנפלה גיבורה. מהסתכלות בעמוד האינסטגרם שלה ראינו שהיה בה משהו באמת מיוחד ומעבר לאדם רגיל. 

מתהליך הסרט רצינו להבין איך משפחת ברזילי מצליחה עם כל הכאב לקום כל בוקר, להמשיך את החיים ולפעול למען ההנצחה בלי להישבר. 

הסרט גם מהווה הנצחה של אושר, בנוסף לפרוייקטים הרבים שבאמצעותם היא מונצחת. היינו רוצות לגרום לצופים להרגיש הזדהות עם המשפחה, ולגרום לכך שכמה שיותר אנשים יכירו את אושר הי”ד.

דילוג לתוכן