היצירה באה לתת ביטוי חופשי למחשבה, בדגש על הארכיטיפ היהודי. הבחירה לעסוק בנושא זה עלתה בי בעקבות תהיות: איך היותי יהודי דתי, שומר תורה ומצוות, משפיע על דרכי היצירה שלי? טכניקת העבודה של שימוש בדיו וציפורן על פני מגילת קנבס נועדה לתת את האשליה של טקסט מקודש. גם שם היצירה “קומא, מי-עפעצים וקנקנתום” הוא רשימה של המרכיבים מהם נוהגים להכין את דיו הסת”ם. למרות החיבור עם המקורות, השם נותר סתום ובלתי מובן. הקו המנחה בתהליך העבודה היה ה”אוטומטיזם” כפי שהוא מופיע אצל אנדראה ברטון, והעיסוק בו הוא ביחס בין זהות קולקטיבית לאישית.