עד השמים (עלילתי)

תיכון חמ”ד פלך, קריית עקרון

בימוי, צילום, הפקה ועריכה : חן פורר, לימור זוזוט, מזל אסרסה, מירית צור

 

 

 קהל יעד:

נוער ומבוגרים

נושאים:

דתיים-חילונים

ניתוח תוכן

דתיים- חילונים: הסרט שואל על האפשרות ליצירת זוגיות טובה בין בני זוג הבאים מעולמות שונים. הבחורה דתית והבחור חילוני, ולאורך הסרט נראה כי הוא מוכן לעשות צעדים לקראתה בגלל שהוא אוהב אותה. צעדים אלו עבורו הם תוספת לחיים שלו, הוא מוכן לנסות להתפלל, אך גם מציץ בטלפון הסלולארי שלו בשבת, ולכן היא לא מוכנה בסופו של דבר משום שמה שחסר ביניהם, כמו שהיא אומרת הוא “אלוקים”. ואכן זו שאלת הסרט – האם יכולה לצמוח זוגיות בשעה שבני הזוג אינם מאמינים באותו עולם ערכים, ויותר מכך, ישנו פער מובנה בין הדרישה הדתית מאדם חילוני להשתנות לבין הדרישה החילונית מאדם דתי להשתנות. הבחור החילוני לא מבקש ממנה ואף אינו יכול לבקש ממנה להשתנות שזוהי פגיעה מהותית בתפיסת עולמה ואף אסורה עליה. אמנם היא מוותרת מדי פעם, כמו שתיית היין שהוא מזג, אך עבורו זהו ויתור גדול. ולמרות שהוא מוכן לקיים מצוות מסוימות עבורה היא מבינה שאם המהות חסרה, הקשר לא יחזיק מעמד והם נפרדים.

שפה קולנועית: סמלים רבים בסרט המייצגים את העולם הדתי: כיפה, סידור, מעלית שבת שמדגישים את המוכנות של הגיבור לקחת על עצמו אלמנטים דתיים מתוך שמחה, אולם הנעלם הגדול – האלוקים / האמונה אינו בא לידי ביטוי מבחינה קולנועית אלא דרך דמעותיה של הגיבורה.

שאלות מנחות:

  1. האם את/ה מכיר/ה זוגות מעורבים, דתיים חילוניים שחיים יחד? כיצד לדעתך הם מצליחים לשמר את הזוגיות על אף הפערים? והאם ניתן להשוות דילמה זו לזוגיות בין טבעונית לאוכל בשר, למשל?
  2. מדוע לדעתך הסרט נקרא “עד השמים”? מדוע לדעתך בחרו היוצרות בתגובות שונות של ההורים לקשר? מה באות לייצג תגובות אלה?

 

 

 

דילוג לתוכן