תסמונת פוסט טראומטית (Disorder Stress Traumatic Post – PTSD (היא התוצאה
הנפשית של חשיפה לאירוע טראומטי.
בעבודתי בחרתי לעסוק בכל מיני אירועים וחוויות קשות הקשורות לעם ולמדינה שלנו.
ולבטא את ההסתכלות שלי על האירועים, ואת תחושות הטראומה של האנשים שחוו
אירועים אלו על ידי היצירות שלי.
יצירה ראשונה:
אחד מתסמיני פוסט הטראומה שחלק מניצולי השואה מפתחים, הוא החוויה מחדש של
הטראומה בדמות פלאשבקים, סיוטים, וזיכרונות לדברים המזכירים את הטראומה.
ביצירה זו, הרכבת, שניראת בעינינו ככלי תחבורה ידידותי, עלול לעורר אצל לא מעט
ניצולי שואה זכרונות קשים אשר ימנעו מהם לעלות על הרכבת ולהתנהל בצורה רגילה
בחיי היום-יום.
יצירה שנייה:
חייל שניצב בקרב, חווה לא מעט דברים קשים במהלך הקרב, ולעיתים קרובות עלול
לפתח הלם קרב. ביניהם, ואולי המשמעותי ביותר, זה החברים שנופלים במלחמה אל מול
עיניו. אירוע כזה יכול להשפיע בצורה חזקה מאוד על הנפש העדינה של הבחור. העיניים
הם המראה של הנפש, ולכן ביטאתי זאת על ידי שיברי זכוכיות בעיניים ומסביבו.
יצירה שלישית:
המשפחות שגורשו מגוש קטיף, נושאות איתן עד היום את הכאב והגעגועים לבית
ולמקום. את השיברון לב וההרס של המקום, ביטאתי על ידי העץ הנבול ושבירת האותיות
בדגלם.
יצירה רביעית:
ילד המתגורר בעוטף עזה, עובר ילדות לא פשוטה בכלל. ילדות המלווה בהמון תחושות
פחד, לחץ וחרדות. גם אם בילדותו המוקדמת הוא איננו מבין מה קורה, אירועים אלו
בוודאי ישפיעו עליו בחייו הבוגרים.
בחרתי לבטא את עולמו הפנימי של הילד, בתקופת הצבע האדום, על ידי הצבתו במרכז
של מקלט, יושב לבדו, כאילו איננו מבין מה מתרחש סביבו, אך מבחוץ המציאות איננה
פשוטה בכלל.
פוסט טראומה
שם התלמיד: הילה לרדן
שם המורה: שושי שרייבר
בית הספר:
אולפנת בני עקיבא פסגת זאב
טכניקה: שמן על בד
גודל: גיליון