בדרך הכלה (עלילתי)

אולפנת חמ”ד אמי”ת להבה, קדומים.

בימוי, צילום, הפקה ועריכה :אבישג קרדש, טליה פורטנוי, מור עצאמי, הילה אביטל ועפרה גלבוע

קהל יעד:

נוער ומבוגרים

נושאים:

ציפיות ותבניות

רומנטיקה בקולנוע

ניתוח תוכן

ציפיות ותבניות: גיבורת הסרט מדמיינת לעצמה עולם התפור בדיוק כמו הפנטזיה והציפיות שלה, ובחיפושיה אחרי בן הזוג היא לא בוחנת האם הוא טוב, נעים, חברי ומתאים לה – אלא האם יתאים לכיפה שסרגה. בדרך זו הכיפה מסמלת את התבנית שלתוכה היא יוצקת את הציפיות שלה מהעתיד ואינה מבינה כי היא עלולה להחמיץ בגלל ששבויה בתבניות. כאשר הכיפה הולכת לאיבוד, היא נאלצת לגלות גמישות ולבחון את החיים מנקודת מבט חדשה.

רומנטיקה בקולנוע: הקולנוע ההוליוודי הרגיל את הצופים לתבנית של ייצוג הרומנטיקה על ידי אוסף קלישאות: הבחור לא מתאים, הבחורה מכלה את תסכולה עם גלידה, בוכה מול המסך ובסופו של דבר האביר מגיע כאשר הכל נראה אבוד. אין תהליך הכרות, אין התמודדות עם קשיים, אלא אישה יפה פוגשת בגבר יפה וברור שתצא חתונה. המשפט הידוע המסיים אגדות רבות הוא “והם חיו באושר ועושר עד היום הזה”, אולם האגדות והסרטים ההוליוודיים לא מספרים מה קורה ביום שאחרי החתונה, ובשגרת החיים.

שפה קולנועית: הסרט מסופר כאגדה מודרנית ולכן סיפור המסגרת והקריינות מספרים על הגיבורה בנקודת מבט של מספר-יודע-כל. באופן מכוון אוסף הסיטואציות בהן מתמודדת הגיבורה מייצגות את המלודרמות הרומנטיות עם הסוף הטוב הידוע מראש.

שמה של הגיבורה מעיד על נושא הסרט: ציפייה. שמה מייצג את רצונה שחייה יעמדו בציפיות שלה אך היא מתאכזבת לגלות שהחיים אינם כאלה ועליה לשנות את נקודת מבטה.

שאלות מנחות:

  1. זוגיות היא בניית יחסי אמון והתגברות על מכשולים בימי שגרה כמו בימים מיוחדים. מדוע לדעתך הקהל נוהר אחרי המלודרמות ההוליוודיות השונות מהמציאות?
  2. יש לאדם נטייה להיתפס לסמלים ותכונות חיצוניות שיאשרו לו שהכיוון שאליו הוא הולך נכון נסה/י לבדוק עם עצמך מהם התכונות החיצוניות אליהן את/ה נמשך/כת?
  3. ניתן להבין את שם הסרט בדרך דו משמעית (באופן פונטי) – כיצד?

 

 

 

 

דילוג לתוכן